
Odzież reklamowa z nadrukiem
Współcześnie w marketingu coraz popularniejszy jest tzw. marketing mobilny. Na czym on polega? Rzecz jasna na tym, że konkretne treści są przekazywane za pomocą mobilnej jednostki, najczęściej pojazdu (samochodu), który porusza się ulicami miast albo w innych miejscach i ogłasza owe treści, które dana firma lub instytucja chce przekazać. Jest to względnie tania forma marketingu, w porównaniu choćby do reklamy w środkach masowego przekazu, pozwala zaś często na dotarcie do podobnej ilości klientów – jest to zatem metoda marketingu masowego. W marketingu mobilnym, co ciekawe, często wykorzystuje się gadżety reklamowe. Jak mogą one przydać się w tej odsłonie marketingu?
Ogólnie rzecz biorąc gadżety, np. odzież reklamowa z nadrukiem, służą w marketingu jako zachęta dla klientów do zainteresowania się daną firmą i jej ofertą. Są one też po to, aby przykuwać uwagę klientów, a decyduje o tym ich atrakcyjny wygląd i inne atuty. Natomiast w marketingu mobilnym ich rola jest podobna. Z tą tylko różnicą, że gadżet widoczny jest tylko podczas postoju pojazdu.
W ujęciu bardziej konkretnym wygląda to tak, że odzież reklamowa z nadrukiem jest oferowana klientom, jako zachęta do skorzystania z usługi danej firmy. Pojazd jeżdżący po mieście ogłasza to, aby maksymalnie dużo ludzi o tym wiedziało. W momencie postoju samochodu, odzież, o której mowa, jest wyjmowana na widok ludzi i wręczana – zgodnie z zasadami określonymi przez spikera. Najczęściej po prostu trzeba skorzystać z usług firmy, aby otrzymać tego rodzaju prezent – odzież reklamowa to zdecydowanie droższy upominek.
Może też być tak, że odzież reklamowa z nadrukiem nie jest rozdawana, a jest nagrodą w konkursie. Wszystko to musi być również ogłoszone przez jednostkę poruszającą się po mieście czy w innych miejscach (w mieście jest to najskuteczniejsze, bo marketing mobilny realizuje się tam, gdzie jest dużo ludzi). Zasady konkursu także muszą być ogłoszone. Wówczas ludzie wiedzą, co zrobić, aby móc wygrać tego rodzaju podarunek. A skoro wiedzą, chętniej wezmą udział w konkursie.